Data
15-28 Octombrie 2018
15-28 Octombrie 2018
Trieste, Italy
24 – 28 Nov, Bucharest
Our Nature reprezintă prima temă curatorială dintr-o serie de rezidențe Art & Science organizate în colaborare cu FIT (Fondatione Internationale Trieste) sub umbrela Pro-ESOF2020 (European Science Open Forum 2020).
Scopul acestei rezidențe a fost de a construi o punte de colaborare între artiști și cercetători din Europa de Est și Centrală și de a poziționa artistul ca un nou interpret al informațiilor științifice, făcând posibilă transpunerea conceptelor științifice rigide în creații și expresii artistice.
Sub tema Our Nature, participanții au explorat atât natura umană, eul interior, cât și relația dintre individ și mediu. Astfel, au fost ridicate multe întrebări pe diferite subiecte, cum ar fi conștientizarea de sine, emoții, sustenabilitate, ecologie și mediu, tehnologia genetică și haosul cosmic.
Artiștii români participanți au vizitat 6 institute de cercetare, unde au avut acces la informații științifice avansate – de la astrofizică, biotehnologie, spectroscopie, geofizică, genetică la științe marine – completate cu numeroase dezbateri, precum și oportunități de testare a echipamentelor specializate.
Expoziția Our Nature din București a prezentat rezultatele primului proiect de rezidență Art meets Science, care a avut loc la Trieste, Orașul European al Științei. Invitata specială a acestui eveniment a fost prof. Paola Rodari – coordonator al ESOF 2020 (European Science Open Forum) care a fost gazda, profesorul, curatorul și ghidul nostru în lumea artistică și științifică a Italiei.
Expoziția a încheiat perioada de cercetare și producție artistică a celor 6 artiști români: Floriama Cândea (București), Tudor Ciurescu (București), George Crîngasu (Cluj-Napoca), Catrinel Săbăciag (Cluj-Napoca), Marius Jurca | 13m10j (Timișoara), Livia Mateiaș (Timișoara).
Inspirată de practicile de laborator, seria de obiecte a lui Floriama urmărește estetica materiei organice și modul în care aceasta poate fi manipulată în scopuri non-instrumentale.
În acest caz, mucegaiurile extracelulare (ECM) ale organelor animale coexistă cu obiecte artificiale în încercarea de a crea incertitudine cu privire la originea și integritatea materiei. Private de identitatea lor organică, organele fantomă, așa cum sunt numite în mediul medical, rămân suspendate în această stare – devin simple ornamente asemănătoare implanturilor de silicon care le însoțesc. Această asemănare poate ridica întrebări cu privire la redefinirea graniței dintre animat și neînsuflețit, dintre subiect și obiect.
Există o lumină și nu se stinge niciodată, a spus vocalistul The Smiths. În lumea cuantică, acest vers este un adevăr absolut.
Inspirată de estetica centrelor de cercetare vizitate, lucrarea lui Tudor se referă la cuvintele care i-au atras atenția – Quantum Espresso. De fapt, o serie de coduri de calculator open-source pentru modelarea materialelor la scară nanometrică, în acest caz ….. posibilități nesfârșite.
Există o lumină și nu se stinge niciodată, a spus vocalistul The Smiths. În lumea cuantică, acest vers este un adevăr absolut.
Inspirată de estetica centrelor de cercetare vizitate, lucrarea lui Tudor se referă la cuvintele care i-au atras atenția – Quantum Espresso. De fapt, o serie de coduri de calculator open-source pentru modelarea materialelor la scară nanometrică, în acest caz ….. posibilități nesfârșite.
O ilustrare idealizată a procesului de creștere a organelor, folosind celule stem. O capsulă de incubație a organelor, un mediu controlat pentru dezvoltarea lor, bazat pe energie regenerabilă.
Inspirația lui George a fost ICGEB și cercetarea lor asupra celulelor stem, care ar permite în esență creșterea organelor umane, folosind celule stem. Ce ar însemna un succes în acest context și anume posibilitatea de a asigura un fel de „piese de schimb” pentru corpul uman? Cum ne va influența acest succes viitorul și felul în care privim corpul uman?
Brain Entropy este un experiment științifico-artistic, care își propune să exploreze, din punct de vedere estetic, noile posibilități de creație artistică, folosind tehnologiile actuale din domeniul neuroștiinței.
Experimentul, aflat într-un stadiu incipient de dezvoltare, reprezintă o încercare de vizualizare și obiectivare a proceselor neuronale manifestate la nivel cerebral, folosind o interfață grafică interactivă, o electroencefalogramă și o serie de algoritmi. Procesul mental investigat este aleatorietatea, sau mai bine spus, entropia procesului de luare a deciziilor, ca parte integrată a identității umane.
Brain Entropy este un experiment științifico-artistic, care își propune să exploreze, din punct de vedere estetic, noile posibilități de creație artistică, folosind tehnologiile actuale din domeniul neuroștiinței.
Experimentul, aflat într-un stadiu incipient de dezvoltare, reprezintă o încercare de vizualizare și obiectivare a proceselor neuronale manifestate la nivel cerebral, folosind o interfață grafică interactivă, o electroencefalogramă și o serie de algoritmi. Procesul mental investigat este aleatorietatea, sau mai bine spus, entropia procesului decizional, ca parte integrată a identității umane.
Ce este real? Putem măsura sau defini realitatea percepției noastre?
“Matter Between Us” încearcă să facă vizibilă legătura invizibilă dintre două câmpuri energetice diferite. Acest lucru nu poate fi perceput decât prin focalizarea privirii pe un punct, astfel încât cele două câmpuri să se îmbine și să creeze un al treilea câmp, care există doar la nivelul percepției, dar care le combină pe cele două și creează un nou model cu proprietăți diferite. Această fuziune optică oferă o perspectivă asupra unui alt strat al realității, unul care poate fi perceput, dar nu este real. Astfel, ne putem întoarce și ne întrebăm din nou: Ce este real?
Punctul de plecare al lucrării lui Catrinel a fost pendulul, un obiect care este folosit în știință și în viața de zi cu zi pentru a măsura fenomene și frecvențe ale timpului foarte diferite. Ea a ales trei tipuri de pendule pentru a ilustra modul în care comportamentul lor vorbește despre peisajul temporal al spațiului pe care îl măsoară.
Primul, un pendul de ceas, reprezintă timpul uman, cu mișcări regulate, previzibile și mecanice. Cel din mijloc, un pendul de piatră, caracterizat prin mișcări haotice și imprevizibile, se referă la timpul geologic. Al treilea pendul, reprezentând timpul cosmic, reproduce un peisaj temporal vast, calm și tăcut.
Punctul de plecare al lucrării lui Catrinel a fost pendulul, un obiect care este folosit în știință și în viața de zi cu zi pentru a măsura fenomene și frecvențe de timp foarte diferite. Ea a ales trei tipuri de pendule pentru a ilustra modul în care comportamentul lor vorbește despre peisajul temporal al spațiului pe care îl măsoară.
Primul, un pendul de ceas, reprezintă timpul uman, cu mișcări regulate, previzibile și mecanice. Cel din mijloc, un pendul de piatră, caracterizat prin mișcări haotice și imprevizibile, se referă la timpul geologic. Al treilea pendul, reprezentând timpul cosmic, reproduce un peisaj temporal vast, calm și tăcut.
Cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național
Proiectul nu reprezintă neapărat poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă pentru conținutul proiectului sau pentru modul în care rezultatele proiectului pot fi utilizate. Acestea intră în totalitate în responsabilitatea către beneficiarul finanțării.
15-28 October 2018
Trieste, Italy
24 – 28 Nov, Bucharest
Our Nature represents the first curatorial theme in a series of Art & Science residencies organized in collaboration with FIT (Fondatione Internationale Trieste) under the umbrella of Pro-ESOF2020 (European Science Open Forum 2020).
The purpose of this residency was to build a collaborative bridge between artists and researchers from Eastern and Central Europe and to position the artist as a new interpreter of scientific information, making it possible to translate rigid scientific concepts into artistic creations and expressions.
Under the theme of Our Nature the participants explored both the human nature, the inner self, and the relationship between the individual and the environment. Thus many questions were raised on different topics, like self-awareness, emotions, sustainability, ecology and the environment, gene technology and cosmic chaos.
The participating Romanian artists visited 6 research institutes, where they had access to advanced scientific information – from astrophysics, biotechnology, spectroscopy, geophysics, genetics to marine sciences – supplemented with numerous debates, as well as opportunities to test specialized equipment.
The Our Nature exhibition in Bucharest presented the results of the first Art meets Science residency project, that took place in Trieste, European City of Science. The special guest of this event was Prof. Paola Rodari – coordinator of ESOF 2020 (European Science Open Forum) who was our host, teacher, curator and guide in the artistic and scientific world of Italy.
The exhibition concluded the research and artistic production period of the 6 Romanian artists: Floriama Cândea (Bucharest), Tudor Ciurescu (Bucharest), George Crîngasu (Cluj-Napoca), Catrinel Săbăciag (Cluj-Napoca), Marius Jurca | 13m10j (Timișoara), Livia Mateiaș (Timișoara).
Inspired by the laboratory practices, Floriama’s series of objects pursues the aesthetics of organic matter and how it can be manipulated for non-instrumental purposes.
In this case, extracellular molds (ECMs) of animal organs coexist with artificial objects in an attempt to create uncertainty about the origin and integrity of matter. Deprived of their organic identity, the ghost organs, as they are called in the medical environment, remain suspended in this state – they become mere ornaments resembling the silicone implants that accompany them. This resemblance may raise questions about the redefinition of the boundary between animate and inanimate, between subject and object.
There is a light and it never goes out, said the vocalist of The Smiths. In the quantum world, this verse is an absolute truth.
Inspired by the aesthetics of the visited research centers, Tudor’s work refers to the words that attracted his attention – Quantum Espresso. In fact, a series of open-source computer codes for nanoscale material modeling, in this case ….. endless possibilities.
There is a light and it never goes out, said the vocalist of The Smiths. In the quantum world, this verse is an absolute truth.
Inspired by the aesthetics of the visited research centers, Tudor’s work refers to the words that attracted his attention – Quantum Espresso. In fact, a series of open-source computer codes for nanoscale material modeling, in this case ….. endless possibilities.
An idealized illustration of the process of organ growth, using stem cells. An incubation capsule of organs, a controlled environment for their development, based on renewable energy.
George’s work inspiration was ICGEB and their stem cell research, which would essentially allow the growth of human organs, using stem cells. What would a success in this context mean, namely the possibility of providing some kind of “spare parts” for the human body? How will this success influence our future, and the way we look at the human body?
Brain Entropy is a scientific-artistic experiment, which aims to explore, from an aesthetic point of view, the new possibilities for artistic creation, using current technologies from the field of neuroscience.
The experiment, at an early stage of development, represents an attempt to visualize and objectify the neuronal processes manifested at brain level, using an interactive graphical interface, an electroencephalogram and a series of algorithms. The investigated mental process is the randomness, or better said, the entropy of the decision-making process, as an integrated part of the human identity.
Brain Entropy is a scientific-artistic experiment, which aims to explore, from an aesthetic point of view, the new possibilities for artistic creation, using current technologies from the field of neuroscience.
The experiment, at an early stage of development, represents an attempt to visualize and objectify the neuronal processes manifested at brain level, using an interactive graphical interface, an electroencephalogram and a series of algorithms. The investigated mental process is the randomness, or better said, the entropy of the decision-making process, as an integrated part of the human identity.
What is real? Can we measure or define the reality of our perception?
“Matter Between Us” tries to make the invisible connection between two different energy fields visible. This can only be perceived by focusing the gaze on one point, so that the two fields merge and create a third field, which exists only at the level of perception, but which combines the two and creates a new model with different properties. This optical fusion offers a perspective on another layer of reality, one that can be perceived but is not real. Thus we can go back and ask again: What is real?
The starting point of Catrinel’s work was the pendulum, an object that is used in science and in everyday life to measure very different phenomena and frequencies of time. She chose three types of pendulums to illustrate how their behavior speaks about the temporal landscape of the space they measure.
The first, a clock pendulum, represents human time, with regular, predictable and mechanical movements. The middle one, a stone pendulum, characterized by chaotic and unpredictable movements, refers to the geological time. The third pendulum, representing the cosmic time, reproduces a vast, calm and silent temporal landscape.
The starting point of Catrinel’s work was the pendulum, an object that is used in science and in everyday life to measure very different phenomena and frequencies of time. She chose three types of pendulums to illustrate how their behavior speaks about the temporal landscape of the space they measure.
The first, a clock pendulum, represents human time, with regular, predictable and mechanical movements. The middle one, a stone pendulum, characterized by chaotic and unpredictable movements, refers to the geological time. The third pendulum, representing the cosmic time, reproduces a vast, calm and silent temporal landscape.
Co-financed by the National Cultural Fund Administration
The project does not necessarily represent the position of the National Cultural Fund Administration. AFCN is not responsible for the content of the project or the way the project results can be used. These fall entirely under the responsibility of to the beneficiary of the funding.